Aku Sabahatmu..

Sahabatku,

Mengenali dirimu,

Ku belajar erti kehidupan,

Kau murabbi yang mengajarku erti susah dan senang..

Darimu, ku belajar erti sayang

Darimu, ku belajar tarbiyyah kehidupan

Sahabatku,

Aku juga pandang dirimu dengan kasih dan sayang

kerana dari mu aku belajar ertinya

Kau ibarat ibu, kakak dan rakan

tiada yang dapat mengganti tempatmu dihatiku

Sahabatku,

maaf andai selama ini ada kekasaran,

aku juga manusia yang sering melakukan kesalahan..

tiada yang aku mohon, hanyalah kemaafan..

darimu ukhti tersayang..

Sahabatku,

jangan kau ragui hatiku,

jangan diragui sayangku..

ku menyayangimu kerana Allah

aku ingin bersamamu saat susah dan senang

saat suka dan duka..

saat payah dan perit

Sahabatku,

mungkin belum cukup hak mu aku tunaikan,

belum cukup aku mendalami sudut hatimu

belum cukup aku menjaga hatimu

mungkin banyak juga aku melukaimu..

kerana sifat kenak-anakanku.

jadi sahabatku

maafkan diriku

berilah aku peluang lagi

untuk terus menyayangimu

kerana aku, sahabatmu

Sahabatku,

jangan kau tinggalkan aku

aku ingin sentiasa bersamamu

dalam susah senang perjuangan ini

dalam lumpur kekalahan atau piala kemenangan

bawa ku ke syurga bersamamu

bimbing aku, teruslah beri nasihat kepada ku

jangan pernah hilang harapan kepada ku

kerana aku, sahabatmu..

kerana kau, sahabatku, murabbi ku..

Ummu Nasihah

22/10/2011

1.43pm Darul Furqan

One thought on “Aku Sabahatmu..

Leave a Reply

